onsdag 16 juni 2021

Halva nöjet

Halva nöjet med en kolonilott är att vid besök gå runt och skärskåda vad som hänt sedan sist. Det mesta växer, annat vissnar. Fåglar flyttar in i holken och duvor försöker bosätta sig i äppelträdet. Flädern har fått löss men tycks inte lida det minsta för det. Blåbärsbuskarna verkar det inte hända ett dugg med, men björnbärsbusken har fått blommor.

Samtidigt har jag fått lära mig att med fördragsamhet se på vissa ogräs. Inte för att jag vill se mig besegrad utan för att de annars bosätter sig i huvudet. Bekämpningen av kirskålen och kvickroten tar tid och uppmärksamhet från trevligare sysslor. Då blir nöjet inte så stort. Så jag låter bekämpningen bero, några dagar i alla fall...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FN behövs

På denna utomordentligt succéartade blogg kan jag publicera ett inlägg och 24 timmar senare är det förmodligen fortfarande oläst. Trycket tr...