onsdag 14 juli 2021

Getingar och ropande sysslor

Getingarna har inte gett upp än. Nu är det lätt att inse att det kan behövas bekämpningsproffs för att klara av dessa stingsliga hyresgäster. Eller ockupanter. En dag fanns de där. Ingen förvarning. Inga flyttlass. Bara en ständigt ökande trafik in bakom panelerna ovanför ytterdörren. Bäst att undersöka om hemförsäkringen täcker att människor i rymddräkter dyker upp med sina stora aggregat.

Idag ska kolonin hälsas på. Ambitionen är att inte göra något speciellt. Bara sitta i skuggan eftersom temperaturen strax före kl 10 är 27 grader i skuggan. Sådana verksamhetsmål, att sitta stilla och bara vara, är bland det svåraste att uppnå. 

Redan på ingång ropar vassruggen att den behöver ansas. Ölandstoken kämpar om utrymmet med stora grästuvor. Gräset är genomblött efter gårdagens regn men vill inget hellre än att bli snaggat. Men idag ska jag stålsätta mig och gömma mig bakom en engelsk tidskrift så att alla dessa ropande röster inser att jag håller på något annat krävande. Bakom tidskriften tänker jag slumra, så det så! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FN behövs

På denna utomordentligt succéartade blogg kan jag publicera ett inlägg och 24 timmar senare är det förmodligen fortfarande oläst. Trycket tr...